Actualités sur la durabilité

2014 in review

• 20 mai 2015

The bull market continued through 2014, poised to mark 6 years since the panic of 2008. Nevertheless, investors continue to be increasingly anxious about the overall health of the investment markets in light of ongoing world events.

Financial markets have also increasingly taken notice of ESG issues since 2008; the mainstreaming of ESG factors within the asset management profession is becoming a long term trend that will continue regardless of the end point of the current bull market. In line with this trajectory, investors increasingly called upon AXA Investment Managers' Responsible Investment (RI) team to monitor and assess ESG risks in their portfolios across asset classes over the course of the past year.

This communication is intended for professional investors use only and should not be relied upon by retail clients. Circulation must be restricted accordingly.

This document is for informational purposes only and does not constitute, on AXA Investment Managers part, an offer to buy or sell or a solicitation or investment advice. AXA Investment Managers disclaims any and all liability relating to a decision based on or for reliance on this information. This document is a promotional document used for informational purposes only and does not constitute, on AXA Investment Managers part, an offer to buy or sell, solicitation or investment advice. It has been established on the basis of data, projections, forecasts, anticipations and hypothesis which are subjective. Its analysis and conclusions are the expression of an opinion, based on available data at a specific date. Due to the subjective and indicative aspect of these analyses, we draw your attention to the fact that the effective evolution of the economic variables and values of the financial markets could be significantly different from the indications (projections, forecast, anticipations and hypothesis) which are communicated in this document. Furthermore, due to simplification, the information given in this document can only be viewed as subjective. This document may be modified without notice and AXA Investment Managers may, but shall not be obligated,
update or otherwise revise this document. All information in this document is established on data given made public by official providers of economic and market statistics. AXA
Investment Managers disclaims any and all liability relating to a decision based on or for reliance on this document. Furthermore, due to the subjective nature of these analysis and
opinions, these data, projections, forecasts, anticipations, hypothesis and/or opinions are not necessary used or followed by AXA IM’ management teams or its affiliates who may act
based on their own opinions and as independent departments within the Company. By accepting this information, the recipients of this document agrees that it will use the information only to evaluate its potential interest in the strategies described herein and for no other purpose and will not divulge any such information to any other party. Any reproduction of this information, in whole or in part, is unless otherwise authorised by AXA IM prohibited.

AXA IM est un leader sur le marché de l’investissement vert, social et durable, avec 574 milliards d’euros d’actifs intégrant des critères ESG, durables ou à impact, à fin mars 2021.

Consultez notre site internet : www.axa-im.fr
    Notre chaine Youtube

Publié par AXA Investment Managers Paris – Tour Majunga – 6, place de la Pyramide – 92908 Paris La Défense cedex. Société de gestion de portefeuille titulaire de l’agrément AMF N° GP 92-08 en date du 7 avril 1992. S.A. au capital de 1 384 380 euros immatriculée au registre du commerce et des sociétés de Nanterre sous le numéro 353 534 506. Ce communiqué de Presse est émis à la date indiquée. Il ne constitue pas une publicité financière telle que définie par le droit français. Il est émis dans un but d’information. Les performances passées ne sauraient préjuger des résultats futurs. Les opinions exprimées ne constituent pas un conseil en investissement, ne représentent pas nécessairement les opinions de l’une des sociétés du Groupe AXA Investment Managers et sont susceptibles de changer sans préavis. Nous ne faisons aucune déclaration ni n’offrons aucune garantie explicite ou implicite (y compris à l’égard de tiers) quant à l’exactitude, la fiabilité ou l’exhaustivité des informations contenues dans ce document. Aucune décision financière ne devrait être prise sur la seule base des informations fournies. Toute mention de stratégie n'est pas destinée à être promotionnelle et n'indique pas la disponibilité d'un véhicule d'investissement.

Etes-vous un investisseur professionnel?

Je confirme par la présente que je suis un investisseur professionnel au sens de la législation applicable et que je ne suis pas un ressortissant des États-Unis.
    Je comprends que tous les fonds ne sont pas adaptés à tous les types de clients et qu’ils ne sont pas disponibles dans tous les pays. Je comprends que les informations fournies le sont uniquement à titre informatif et qu’elles ne constituent pas une sollicitation ou un conseil en matière de placement.
    Je confirme que je dispose des connaissances, de l’expérience et des compétences nécessaires en matière de placement, et que je comprends les risques associés aux produits d’investissement, au sens des règles applicables dans ma juridiction.